Za mano je prvo srečanje z novo skupino malčkov. Bilo je v znamenju vode. Ja, malčki imajo na naših srečanjih svoboden stik z vodo, igranje z njo jim ne omejujem. Malčki lahko s posebno zajemalko prelagajo ping pong žogice iz ene posodice z vodo v drugo posodico z vodo.
Posodici stojita na pladnju z visokim robom, ki lahko zadrži vodo, če je gre kaj mimo posodic.
Na drugem pladnju sta dve posodici, ena je z vodo, druga je prazna. Poleg pa je gobica, s katero lahko otrok prelaga vodo iz ene posode v drugo. Kako radi imajo otroci to dejavnost.
Na majhnem stojalu imamo pripravljeno za umivanje rok, kot so to počeli včasih.
To je posebna vaja za otroke, ki zahteva veliko zbranosti, saj ima vaja svoj začetek in konec in vmes veliko korakov. Zato je vaja primerna tako za otroke, ki so stari 3 leta kot tudi enoinpolletnike. Triletnik bo vajo naredil od začetka do konca, enoinpolletnik pa se bo ustavil na začetku vaje in bo morda le hodil z vrčkom po vodo in vrč zlival v posodo, v kateri si lahko kasneje umije roke.
Otrokom je všeč, ker lahko dosežejo pipo, jo sami odprejo in zaprejo, napolnijo vrč z vodo in jo par korakov nesejo k veliki posodi, v katero zlijejo vodo iz vrčka. Spomnim se 20-mesečnega fantka, ko je vrč z vodo 10x napolnil z vodo in ga nesel k veliki posodi, kjer je vodo iz vrčka prelil v to veliko posodo. Ko je fantek nosil vodo z vrčem, je seveda nekaj vode ušlo iz vrčka. Največ pa je je šlo mimo, ko je vodo iz vrčka zlival v večjo posodo.
Mama je bila na trnih in je naslednjič sinu pridržala vrč, da ga je z njeno pomočjo usmeril nad posodo, da vodo ne bi stekla mimo posode. Fantku to ni bilo všeč, želel je seveda to narediti sam. Pristopila sem k mami in ji rekla, naj sinu dovoli, da sam poskuša, da ni nič hudega, če se voda polije (konec koncev vode v vrčku res ni bilo veliko, ker imamo pri nas male vrčke).
Vprašala sem še jo, če ima zanj rezervna oblačila. Pritrdila je in tako, sem ji rekla, naj zaupa in poskuša sina samo opazovati. Pri sedmem vrčku, sedmi ponovitvi, je fantek svoj gib že tako izpopolnil, da voda skoraj, da ni šla več mimo, ko je vodo prelival v veliko posodo. V tistem trenutku je videla, da je njen sin potreboval to izkušnjo. Vadil se je v novi spretnosti in pri tem je moral delati napake. Saj veste tisti pregovor, na napakah se učimo. In kako res je to! A res je tudi to, da odrasli napake otrokom težko dovolimo.
Pri desetih poskusih se je deček ustavil, bil je vidno zadovoljen s tem, kar je naredil, mama pa je bila pomirjena in hvaležna za to izkušnjo.
Zakaj je v okolju montessori voda? Zato, ker se otroci ob dejavnosti z vodo zmožni neverjetne koncentracije, ker jih stik vodo tako močno pritegne. Koncentracija pa je tista, ki otroku ni dana ob rojstvu, ampak jo otrok razvija v prvih letih življenja in otrok jo najbolj razvija takrat, ko dela nekaj, kar ga veseli in lahko to ponavlja vedno znova in znova, ne da bi ga motili.
Seveda je normalno, da starše skrbi, ko njihov otrok dela z vodo. Skrbi jih, da se bo otrok zmočil ali pa bo polil vodo po tleh. Starše pomirim in jim povem, da imamo v sobi brisače, s katerimi pobrišemo vodo, ki se morebiti zlije po tleh. Povem jim, da otroku lahko nadenejo nepremočljiv predpasnik in tako zaščitijo otrokovo obleko. Sicer pa jih vedno pred srečanji pripravim na to, da prinesejo s seboj rezervna oblačila. Na začetku bolj brišemo starši in jaz kot otroci, a otroci nas ves čas spremljajo, opazujejo. Nič jim ne uide in kaj kmalu gredo kar sami po brisačo, ki so vedno na istem mestu in pobrišejo vodo na tleh ali na mizi. Ko staršem vse to razložim, so pomirjeni in zadovoljni, da ima otrok pri nas možnost igranja z vodo, ker doma toliko možnosti igre z vodo nimajo.