Otroci imajo močan občutek za red. To je eno izmed bistvenih spoznanj M. Montessori, do katerega je prišla preko večdesetletnega dela z otroci. Zdaj boste rekli, ja pa kaj še, otroci pa redoljubni.
“Vendar pa je M. Montessori o redu in otrocih v knjigi Skrivnost otroštva zapisala takole: “Razlog za to protislovje je v tem, da majhen otrok nagnjenja do reda ne more izrazit v okolju, ki ni njegovo in ki mu gospoduje nekdo, ki je večji kot on, namreč odrasli. Odrasli ga sploh ne razume in na podlagi njegovega dejanja misli, da je otrok pač muhast.” (M. Montessori, Skrivnost otroštva).
Verjetno težko verjamete, da imajo otroci radi red, ko pa morate za njimi stalno pospravljati. Vendar pa je stvar v tem, da morate najprej vi ustvariti red v otrokovem domu, da se bo otrok v njem lahko znašel in šele takrat se bo otrok pokazal v vsej svoji pravi naravi.Pripravila sem nekaj predlogov, kako lahko otroku pomagate pri ohranjanju reda med igračami. S tem boste ne samo spodbudili njegovo samostojnost, ampak tudi umirjenost in zbranost.
Kako ustvarite red med igračami?
- Omejite število igrač in jih raje menjavajte
Otroci imajo običajno za igro čisto preveč igrač in ko pride čas, ko je potrebno igrače pospraviti, je tako veliko količino igrač naenkrat res težko pospravit. Ubogi reveži niti ne vedo, kje bi začeli.
Priporočam vam, da igrače, s katerimi se otrok že dlje časa ni igral, shranite v omaro. Naj ima na voljo le tiste igrače s katerimi se rad igra, ker bo tako zanje tudi z veseljem skrbel in jih pospravil na svoje mesto. Ko mu te igrače niso več zanimive, jih pospravite in na poličko postavite druge.
- En velik zaboj za igrače raje zamenjajte za več manjših košaric
Zelo radi otrokom kupimo velike zaboje za igrače, kjer imajo pospravljene vse vrste igrač. Ko pa otrok išče tisti rumeni avtomobil in je ta rumeni avtomobil ravno na dnu zaboja, mora najprej iz zaboja spravit vse ostale igrače, ki ležijo na tem avtomobilčku. In otrok še preden se začne igrati, ima okoli sebe pravi nared.
Otrok se tudi težje odloči s čim se bo igral, če ima vse igrače shranjene v zaboju, saj vseh sploh ne vidi in jih mora najprej preložiti vse iz zaboja, da se lahko odloči.
Namesto shranjevanja igrač v velike zaboje priporočam, da otrokove igrače pospravite v manjše košare, male škatle ali pladnje. V te košarice, škatle ali pladnje pa shranite le eno kategorijo igrač. Na primer v eno košarico shranite avtomobilčke, v drugo lesene kocke, v tretjo žogice, itd.
- Igrače naj bodo na policah in vsaka naj ima svoje mesto
Otrokom je všeč, če vedo, kje lahko najdejo določeno igračo in si jo sami vzamejo. Predlagam, da so igrače otrokom vedno dostopne (v košaricah, manjših škatlah in pladnjih) na nizkih policah, ki jih dosežejo. Kot sem že rekla, število igrač pa naj bo omejeno, toliko, kolikor jih lahko pospravijo, sami ali z vašo pomočjo.
Prav tako naj bodo igrače vedno v isti košarici na istem mestu, da otroci vedo, kam jih potem pospraviti. Če stalno menjamo mesto shranjevanja, otroke zmedemo in posledično tudi težje pospravijo za seboj.
Podobno kot za red med igračami, pa lahko velja tudi za otrokova oblačila in njegove pripomočke za osebno higieno.
Vsekakor pa kot vsako stvar, se morajo otroci pospravljanja prej naučiti. Ne moremo pričakovati od otroka, ki do sedaj ni bil navajen sam pospravljati, da bo to naredil kar čez noč, četudi je star štiri leta. Potrebni so čas, vztrajnost in velika mera potrpežljivosti. Pri enoletniku bomo pospravljali mi, pri dvoletniku pospravljamo skupaj z njim, pri treh pa lahko že začenja pospravljati sam, a še vedno boste tudi pospravljali skupaj z njim. Vsekakor pa mu bo okolje, ki spodbuja red, pri tem v pomoč.
Viri slik:
http://www.howwemontessori.com
http://www.elternvommars.com